تفاوت برنج هاشمی با برنج طارم

نحوی تشخیص برنج هاشمی از طارم

برنج هاشمی و برنج طارم به عنوان یکی از مرغوبترین و محبوب ترین برنج های ایرانی بین مردم معرفی شده است. برنج هاشمی ساقه های نازکی دارد و به همین دلیل در برابر آفات مقاومت بیشتری دارد. این مسئله باعث شده برنج هاشمی کمتر در معرض سم‌پاشی قرار بگیرد و در نتیجه برنج سالمتر و ارگانیک‌تر به دست بیاید.

این ویژگی برنج هاشمی باعث شده، نسبت به برنج طارم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی برنج هاشمی و طارم

1. برنج هاشمی گیلان: برنج هاشمی برنجی است که از لحاظ کشت و بازدهی نسبت به برنج صدری صرفه بیشتری داشته و به همین دلیل بسیاری از کشاورزان ترجیح می‌دهند این رقم از برنج را کشت کنند. به طور کلی دانه های برنج هاشمی به رنگ استخوانی و روغنی است. برنج هاشمی خوشپخت‌تر، خوشمزه‌تر و خوش عطر است و بیشتر هم نسبت به دیگر برنج‌ها تولید میشود.

مشاهده محصولات: قیمت برنج هاشمی گیلان

برنج هاشمی شمال عطر بیشتری نسبت به برنج طارم دارد اما برنج طارم قد بلندتر است. برنج هاشمی در رده برنج‌های قد بلند ایرانی شناخته می‌شود. گیاه این برنج نیز نسبت به دیگر برنج‌های محلی ایرانی و شمالی قدی بلندتر دارد. این برنج نسبت به برنج‌های دیگر ایرانی از جمله برنج علی کاظمی، خزر، فجر گوشت بیشتری دارد.

2. برنج طارم: برنج طارم ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد و بعد از پخت بسیار قد میکشد. برنج طارم از نظر کیفیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد. برنج طارم برنجی است که از لحاظ کشت و بازدهی نسبت به برنج هاشمی صرفه کمتری دارد و به همین دلیل بسیاری از کشاورزان ترجیح می‌دهند این برنج را کمتر کشت کنند. ولی برنج طارم نسبت به برنج هاشمی قیمت کمی بیشتری دارد.

فرق برنج طارم با هاشمی چیست؟

تفاوت کیفیت طارم و برنج هاشمی 

برنج هاشمی و طارم از مرغوب ترین برنج ها میباشند بطوری که در بازار برنج قیمت این دو تقریبا برابر است و بیشتر بر اساس سلیقه خریدار انتخاب میشوند. نکته مهمی که در تفاوت این دو برنج در پخت برای خریداران با تجربه مهم است این میباشد که:

  1. برنج هاشمی بعد از پخت چرب تر و نرم تر نسبت برنج طارم است.
  2. برنج طارم بعد از پخت خشک تر و سفت تر نسبت برنج هاشمی است.

برنج هاشمی برای اولین بار در زمین کشاورزی آقای هاشمی در شهر خمام استان گیلان کشف شد و برنج طارم نخستین بار در شهری به نام طارم در استان زنجان کشت شده است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و اطلاعات خوبی در اختیار شما گذاشته باشیم.

گردآوری توسط: گیل کشت

5/5 (1 نظر)

5 دیدگاه برای “تفاوت برنج هاشمی با برنج طارم

  1. طاهری گفته:

    هر دو برنج هاشمی و طارم عالین از نظر قیمتی هم که نزدیک به هم هستن
    پدرم خدابیامرز همیشه از قدیما طارم میخرید ما بچه هام بر طبق عادت طارم استفاده می‌کنیم

  2. Sani گفته:

    من هردو برنج را استفاده کردم خوب و مرغوب هستند و از لحاظ طعم و مزه به پای برنج لنجان نمیرسد برنج لنجان هم خوش عطر و هم خوش طعم است و خوب قد میکشد.

  3. Sani گفته:

    من هردو برنج را استفاده کردم خوب و مرغوب هستند ولی از لحاظ طعم و مزه به پای برنج لنجان نمیرسد برنج لنجان هم خوش عطر و هم خوش طعم است و خوب قد میکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *