برنج مختار هاشمی چیست؟

برنج مختار هاشمی چیست؟
برای خرید برنج مختار هاشمی لطفا تماس بگیرید.

در چند سال‌ اخیر برنج مختار هاشمی در بازار عرضه شده که سوالاتی برای مصرف کنندگان به وجود آورده است. که در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم، داد با ما همراه باشید.

برنج مختار هاشمی یکی از زیر مجموعه‌های برنج پر محصول به حساب می‌آید. کاشت این برنج در سال‌های اخیر در گیلان شروع شده، و به دلیل به صرفه بودن و برداشت چند برابری نسبت به برنج هاشمی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

کیفیت برنج مختار هاشمی با برنج هاشمی 

کیفیت برنج مختار نسبت به برنج هاشمی عطری زیاد نیست و فرق چندانی ندارد. برنج مختار از لحاظ شکل و اندازه بسیار شبیه برنج هاشمی است، و تشخیص این برنج برای افراد مبتدی و حتی کارکشته میتواند بسیار سخت باشد.

خرید برنج مختار (پرمحصول)

برنج هاشمی از لحاظ رنگ بلوری و کرم رنگ است و عطری فوق العاده دارد و برنج مختار کمی نسبت به برنج هاشمی ضعیف‌تر است.

توجه داشته باشید فقط کمی

عمده تفاوت برنج مختار در پخت است که در وحله اول و پخت اول مشکی ندارد و بسیار عالی است ولی بعد از پخت و گذشت چند ساعت کمی سفت میشود. همچنین برنج هاشمی کمی نرم‌تر از برنج مختار است. همین مسئله باعث شده قیمت این برنج کمی کمتر از برنج هاشمی باشد.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص برنج اصل از برنج تقلبی

مشخصات برنج مختار (پرمحصول)

برنج مختار از همه لحاظ شبیه برنج هاشمی است ولی ما در اینجا به فرق ناچیزی که دارد اشاره میکنیم:

  • کمی قد کوتاه‌تری دارد
  • برنج هاشمی نرم تر است
  • کمی رنگ تیره تری دارد
  • کیفیت پخت کمی پایین‌تر از برنج هاشمی است
  • از لحاظ عطری برنج هاشمی بهتر است

شکل و ظاهر برنج مختار چگونه است؟

برنج مختار از ساقه‌های کوتاه‌تری نسبت به دیگر برنج های دیگه دارد. خوشه‌های این برنج پربار و از شلتوک فراوان برخوردار است و جزئه پر محصول‌ها به حساب می‌آید. ساقه‌ها برنج مختار ضخیم‌تر و برگ‌های این برنج کمی پهن‌تر و بیشتر از برنج هاشمی است.

در نهایت باید گفت برنج مختار یک برنج با کیفیت عالی و بسیار مقوی است که در رقابت با دیگر برنج های ایرانی چیزی کم ندارد. دلیل اینکه قیمت برنج مختار کمی کمتر است اینه که هنوز بین مردم برنج هاشمی از جایگاه ویژه‌ای برخورداره که به حق هم باید اینطور باشد.

مشاهده محصولات: برنج ممتاز گیلان

امیداواریم در این مقاله به جواب سوالاتون رسیده باشید. شما میتوانید تجربیات و نظرات خود را در مورد مصرف برنج مختار با ما به اشتراک بذارید.

گردآوری توسط: https://gilkesht.ir

مشاهده محصولات

4/5 (4 نظر)

2 دیدگاه برای “برنج مختار هاشمی چیست؟

  1. علیدادی گفته:

    ما چون شهرستانیم سخت برامون تشخیص مارک برنج خوب از بد، میارن با برندهای خوب مثل همین هاشمی و یا طارم و… ولی وقتی میبری خونه و میپری برنج میبینی اون چیزی که انتظار داری نیست

    • saman گفته:

      سلام دوست عزیز. بله درست میفرماید تشخیص برنج خوب سخت شده و متاسفانه تقلب در عرضه برنج زیاد شده. ولی گیل کشت این اطمینان را میدهد یه یک برنج هاشمی درجه یک و بدون قاطی به مشتریان خود عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *